Δήμος Θεσσαλονίκης: Ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να μπει μπροστά για την προβολή της πόλης

0
176
Μπουτάρης Θεσσαλονίκη
Γιάννης Μπουτάρης, Δήμαρχος Θεσσαλονίκης

Με σκεπτικισμό και πιθανή αποχώρηση αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής, σύμφωνα με όσα ανέφεραν σήμερα, τόσο ο δήμαρχος, Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, όσο και ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, όπου παρουσιάστηκε εν ήδη απολογισμού, το έργο που έχει γίνει για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης τα τελευταία χρόνια. «Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι υπόδειγμα αποτυχημένης λειτουργίας διότι είναι κρατικός», είπε ο δήμαρχος και πρόσθεσε: «μπορεί η Βούλα (Πατουλίδου) να είναι το πλέον συμπαθές άτομο στον κόσμο αλλά αυτό το σύστημα που αδυνατεί να προσλάβει κάποιον ειδικό δεν λειτουργεί».

«Αυτό που εμείς σκεφτόμαστε είναι να μπει μπροστά κάποιος φορέας ιδιωτικού χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα το γραφείο για το Συνεδριακό Τουρισμό (TCB)», σημείωσε ο κ.Πέγκας, τονίζοντας ότι οι δημόσιοι φορείς δεν μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα και χωρίς την παθογένεια που γεννά η αντίληψη για τη διατήρηση «πολιτικών ισορροπιών». Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ.Πέγκας άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην ουκαταβάλλει ο Δήμος την ετήσια εισφορά του στον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής, όπως κάνει ήδη η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

Ο κ.Μπουτάρης, τόνισε την ανάγκη να μπουν μπροστά για την τουριστική προβολή της πόλης τεχνοκράτες και επαγγελματίε,ς λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δουλειά τ δήμου είναι να «ανοίγει τις πόρτες», σημειώνοντας εδώ ότι η έκθεσή του στα μέσα του εξωτερικού και η προβολή του, δεν έγινε για ίδιον όφελος αλλά για να βοηθήσει στην αναγνωρισιμότητα της πόλης.

Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή επεσήμανε ότι η Θεσσαλονίκη ήταν κατ΄εξοχήν εμπορικός και όχι τουριστικός προορισμός. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων, άλλωστε, το 2010 το 75% των διανυκτερεύσεων στην πόλη αντιστοιχούσαν σε Έλληνες και μόνο το 25% σε αλλοδαπούς ενώ σήμερα το ποσοστό εχει φτάσει σχεδόν στο 50%. Την ίδια ώρα, οι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη (με τα στοιχεία του 2016) διπλασιάστηκαν, καθώς ξεπέρασαν τα 2 εκατομμύρια (όταν το 2010 ήταν περισσότεροι από 1 εκατομμύριο).

Η βαρύτητα για την ανάπτυξη του τουρισμού της Θεσσαλονίκης δόθηκε σε δύο τομείς, σύμφωνα με το δήμαρχο. Αφενός, στην ιστορία και το παρελθόν της πόλης, η οποία πέρα από το αρχαιοελληνικό και βυζαντινό της χαρακτήρα ανέδειξε, επίσης, το μουσουλμανικό και εβραϊκό στοιχείο. Αυτό έφερε επιπλέον τουρίστες αλλά προσέδωσε στη Θεσσαλονίκη και έναν κοσμοπολίτικο χαρακτήρα, όπως είπε ο κ.Μπουτάρης, ενώ αναφέρθηκε και στους 120.000 φοιτητές και στην προσπάθεια να καταστεί η Θεσσαλονίκη και εκπαιδευτικός προορισμός.

Για τον δήμαρχο ωστόσο, «τώρα αρχίζουν τα δύσκολα» σε ό,τι αφορά την τουριστική ανάπτυξη του προορισμού, καθώς, εκτιμά ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μπροστά τους και σημαντικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Ανάμεσα σε αυτά, η ανάπτυξη του συνεδριακού και θρησκευτικού τουρισμού, αλλά και η ανάδειξη των μνημείων της πόλης, η οποία, είπε, δεν μπορεί να γίνει αν δεν διευρυνθεί το ωράριο λειτουργίας τους.

«Αλλάξαμε το αφήγημα της πόλης»

Η ανάδειξη της πολυπολιτισμικότητας της Θεσσαλονίκης άλλαξε το αφήγημα της πόλης, όπως ανέφερε ο ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας. Αναφέρθηκε στις νέες συμφωνίες που έγιναν με αεροπορικές εταιρείες, στη διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων και στη συμβολή του δήμου για τη δημιουργία του γραφείου για το Συνεδριακό Τουρισμό – Thessaloniki Convention Bureau (TCB). Πάνω σε αυτό, τόνισε ότι περιμένουν, ως δείγμα γραφής των προθέσεων του νέου διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, να συγχωνευτεί το παλιό TCVB (Thessaloniki Convention & Visitors Bureau) με το νέο φορέα, για να μπορεί και η Ένωση να συμμετέχει θεσμικά.

Ο κ.Πέγκας, μίλησε, επίσης, για όλες τις δράσεις που έγιναν και «έβαλαν» τη Θεσαλονίκη στο γαστρονομικό χάρτη, όπως και για την επιτυχία του Food Festival και τη συμβολή του στην προβολή της πόλης στο εξωτερικό.

Σημείωσε, ότι οι αποστολές της Διπλωματίας των Πόλεων – η οποία, όπως επανέλαβε ακόμη μια φορά, χρειάζεται έναν εξειδικευμένο επαγγελματία – δημιούργησαν θετικό αντίκτυπο και έκαναν γνωστή την πόλη στο εξωτερικό. Παρόλο που, όπως ανέφερε, δεν ήταν όλες πετυχημένες όπως αυτές στο Μιλάνο, στη Μπολόνια και στο Άμστερνταμ. Αφενός επειδή η προσέγγιση της δυτικής αγοράς είναι πιο δύσκολη και αφετέρου επειδή οι φορείς, όπως ο ΕΟΤ και οι κατά τόπους πρεσβείες, αδυνατούν να παρέχουν την υποστήριξη που χρειάζεται η αποστολή. «Η Διπλωματία των Πόλεων είναι μια δράση που βραβεύτηκε και προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων να επισκεφθούν και να γνωρίσουν την πόλη», σημείωσε ο κ.Πέγκας, λέγοντας ότι δύο από τις επόμενες πόλεις στις οποίες θα ταξιδέψει η αποστολή είναι η Βιέννη και η Μαδρίτη. Είπε, ακόμη, ότι η δημιουργία του Μουσείου Ολοκαυτώματος θα αλλάξει εντελώς το τουριστικό τοπίο της πόλης και την εικόνα της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ