Δήμος Ζωγράφου : 5η Διακρατική Κινητικότητα Erasmus+ΚΑ219 “Ready, Steady, Work!”

0
31

Από τις 4 έως τις 10 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η 5η Διακρατική Κινητικότητα του προγράμματος Erasmus + ΚΑ219 με τίτλο “Ready, Steady, Work!” το οποίο εκπονεί το 4ο ΓΕΛ Ζωγράφου, με χρονική διάρκεια από το 2016 έως το 2018.

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων που είναι σχετικές με τη μελλοντική απασχόληση των μαθητών στην αγορά εργασίας. Την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος αποτελούν οι καθηγητές : κα Δέσποινα Κυριακάκη, φιλόλογος, υπεύθυνη του προγράμματος, ο κ. Εμμανουήλ Τσουρουπάκης, καθηγητής πληροφορικής, η κα Βασιλική Γεωργούλα, φιλόλογος και η κα Γεωργία Καλαντζή, Αγγλικής Φιλολογίας.

Το Σχολείο μας υποδέχτηκε αντιπροσωπεία των εταίρων μας, 8 καθηγητών και 19 μαθητών συνολικά, από την Κροατία (συντονιστικό σχολείο), την Πολωνία, την Ισπανία και το Λουξεμβούργο. Την πρώτη μέρα των εργασιών απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους της Δημάρχου Ζωγράφου, κ. Τίνας Καφατσάκη, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Υποδομών και Παιδείας του Δήμου Ζωγράφου, κ. Νικόλαος Κικάκης.

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας οι μαθητές εκπονούσαν καθημερινά βιωματικά εργαστήρια στο Αμφιθέατρο του Σχολείου μας. Τα εργαστήρια αφορούσαν θεωρητική ενημέρωση για τις δεξιότητες επικοινωνίας, δραστηριότητες σχετικά με τη μη λεκτική επικοινωνία, τη γλώσσα του σώματος, τη δημιουργία μιας σιωπηλής ταινίας, την προετοιμασία των μαθητών με κάρτες για τη φύση των ερωτήσεων που διατυπώνονται σε μια συνέντευξη και ενδεικτικούς τρόπους απάντησης, καθώς και προσομοίωση συνέντευξης.

Επιπλέον, παρουσιάστηκαν βασικοί άξονες για τη σύνταξη ενός βιογραφικού σημειώματος και μιας συστατικής επιστολής και στη συνέχεια, οι μαθητές συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά στο εργαστήριο Υπολογιστών μας το Eυρωπαϊκό Βιογραφικό Europass.

Παράλληλα με τις βιωματικές δραστηριότητες στο σχολείο, μαθητές από το Σχολείο μας μαζί με τους εταίρους μας πραγματοποίησαν επίσκεψη στην έδρα του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) όπου ενημερώθηκαν για τον ρόλο του ΕΟΠΠΕΠ, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και ταυτόχρονα, πραγματοποίησαν βιωματική δράση σχετικά με την έννοια των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την επαγγελματική σταδιοδρομία. Επιπλέον, επισκεφτήκαμε το Γραφείο Διασύνδεσης και Σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς όπου οι μαθητές πληροφορήθηκαν για θέματα σταδιοδρομίας και ειδικότερα τη διασύνδεση των δεξιοτήτων (soft skills) με την επαγγελματική ανάπτυξη.

Σε επίπεδο πολιτιστικών επισκέψεων περιηγηθήκαμε στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας, στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης, στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τέλος, πραγματοποιήσαμε ημερήσια εκδρομή στο Ναύπλιο, όπου επισκεφτήκαμε το Παλαμήδι και άλλες τοποθεσίες ιστορικού ενδιαφέροντος της πόλης. Η συνολική εμπειρία ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική τόσο για τους καθηγητές όσο και για τους μαθητές οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στις δραστηριότητες με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Κυρίως όμως οι μαθητές δέθηκαν ιδιαίτερα μεταξύ τους και βίωσαν μια αξέχαστη για αυτούς διαπολιτισμική εμπειρία.